Sexismoari dagokionez, beti mahai gainean egon den gai nagusietako bat da. hezkuntza arazo bat dela esan genezake eta gizarte honetan oraindik (zoritxarrez), asko ematen da hainbat eskolatan.
Telebistara joz, ez dago zalantzarik futbola edo motorren lasterketak mutilek jolasten duten kirola dela "pentsatzea". Hortik aurrera gure ingurura begiratzea besterik ez dugu, eta hezkuntzaz ari garela, gorputz hezkuntzako klaseetan argitu ditzakegu zalantza horiek. Nahiz eta konturatu gabe egin, zeharka ez dira aukera berdinak neska zein mutilari ematen. Adibidez, zergatik dira garrantzitsuak indarraren arteko desberdintasunak eta ez malgutasunari dagozkienak? Hau da, orokorrean gizonak indar handiagoa duelako eta emakumeak malgutasun gehiago izaten baitu.
Gizartean dagoen "dualismoak" sortzen du edo areagotzen du sexu bereizketa hori. Emakumearen mundua, emozioekin, familiarekin, etxearekin lotzen dira eta gizonarena ordea kalearekin, lanarekin eta politikarekin besteak beste. Baina hau betiko kontua dela ez dago errepikatzerik, eta arazoa egitura hau aldatuz konpontzeko modu bat izan daiteke. Gutxinaka hobekuntzak ikusten joan dira eta egun, geroz eta emakume gehiago ikus ditzakegu kirola jorratzen izan ere, lanbide gisa hartuko balute ez lirateke hilabete amaierara helduko!
Eskola garaian futbolean aritzen ginenean, mutila zen gehienetan gidaria, eta ia beti beste mutil bati pasatzen zitzaion baloia. Dena den, ez dago ukatzerik emakumeok askotan egoeraz aprobetxatu eta dena ilun ikusten dugularik, "gizonen" kirola den hori gogo gabe hartzen dugula, horregatik gizartearen kontua dela esaten dugu.
Beste adibide bezala gorputza itxurarekin loturik dagoela aitortu beharra dago. Emakumearen gorputza, merkaturako kontsumo artikulu bezala hartzeak, ideologia patriarkalaren ezaugarri bezala azaldu genezake. Guzti honetarako gorputz hezkuntzan sexismoa ukatzen saiatu beharko da eta berdintasuna bultzatuko duten ekintzak burutzen lortu eta kontrolatu, Hau pausu handi bat izan daiteke irakaskuntzarako eta gaur egun lortzen saiatzen ari gara.
Telebistara joz, ez dago zalantzarik futbola edo motorren lasterketak mutilek jolasten duten kirola dela "pentsatzea". Hortik aurrera gure ingurura begiratzea besterik ez dugu, eta hezkuntzaz ari garela, gorputz hezkuntzako klaseetan argitu ditzakegu zalantza horiek. Nahiz eta konturatu gabe egin, zeharka ez dira aukera berdinak neska zein mutilari ematen. Adibidez, zergatik dira garrantzitsuak indarraren arteko desberdintasunak eta ez malgutasunari dagozkienak? Hau da, orokorrean gizonak indar handiagoa duelako eta emakumeak malgutasun gehiago izaten baitu.
Gizartean dagoen "dualismoak" sortzen du edo areagotzen du sexu bereizketa hori. Emakumearen mundua, emozioekin, familiarekin, etxearekin lotzen dira eta gizonarena ordea kalearekin, lanarekin eta politikarekin besteak beste. Baina hau betiko kontua dela ez dago errepikatzerik, eta arazoa egitura hau aldatuz konpontzeko modu bat izan daiteke. Gutxinaka hobekuntzak ikusten joan dira eta egun, geroz eta emakume gehiago ikus ditzakegu kirola jorratzen izan ere, lanbide gisa hartuko balute ez lirateke hilabete amaierara helduko!
Eskola garaian futbolean aritzen ginenean, mutila zen gehienetan gidaria, eta ia beti beste mutil bati pasatzen zitzaion baloia. Dena den, ez dago ukatzerik emakumeok askotan egoeraz aprobetxatu eta dena ilun ikusten dugularik, "gizonen" kirola den hori gogo gabe hartzen dugula, horregatik gizartearen kontua dela esaten dugu.
Beste adibide bezala gorputza itxurarekin loturik dagoela aitortu beharra dago. Emakumearen gorputza, merkaturako kontsumo artikulu bezala hartzeak, ideologia patriarkalaren ezaugarri bezala azaldu genezake. Guzti honetarako gorputz hezkuntzan sexismoa ukatzen saiatu beharko da eta berdintasuna bultzatuko duten ekintzak burutzen lortu eta kontrolatu, Hau pausu handi bat izan daiteke irakaskuntzarako eta gaur egun lortzen saiatzen ari gara.
No hay comentarios:
Publicar un comentario